Conform de wetgeving bescherming van persoonsgegevens bieden wij jou ons Privacy & Cookie beleid aan. Dit beleid geldt voor alle services die wij als bedrijf verlenen.

Ik accepteer de privacyvoorwaarden

Wanneer Transmissie spoelen

INTERVAL
In een automatische transmissie ontwikkelen zich altijd veel slijpsel en vuil door de vele onderdelen die erin zitten. Dit slijpsel/ vuil gaat in deels in het filter zitten maar hoopt zich ook op andere plaatsen in de transmissie.
Ook krijgt de olie als u veel in de heuvels of veel met een aanhanger rijdt een branderige geur.
De interval voor een grote beurt van uw transmissie is ongeveer 80000km bij normale omstandigheden.
Rijdt u veel met aanhangers of veel met veel gewicht dan is de interval 50000KM.
Bij DGS`s en sommige andere automaten is de interval korter en werkt het systeem met 2 verschillende vloeistoffen die beide ververst moeten worden.
WERKWIJZE
Als u uw auto brengt voor een spoelbeurt dan maken wij eerst een samen met u een diagnose om vast te stellen of er ook storingen in de transmissie zitten .
Mochten er storingen in zitten dan overleggen wij deze.
Daarna gaan wij uw auto op de brug zetten en sluiten wij de spoelmachine aan op de transmissie.
Nadat we de machine het met juiste voertuig uit de database het ingevoerd gaan we de juiste nieuwe olie inbrengen in de spoelmachine.
Daarna wordt de auto gestart en wordt de oude olie uit de transmissie gehaald en kan het carter en het oliefilter gedemonteerd worden.
Daarna wordt het carter goed schoongemaakt en het nieuwe filter met carter weer gemonteerd.
Daarna kan de transmissie gespoeld worden en wordt vervolgens de nieuwe olie ingebracht met de machine.
Als de olie weer op peil is en alles weer op zijn plek zit zetten we met de laptop de aanpassingswaarden van uw transmissie weer op nul zodat de transmissie met de nieuwe olie weer als nieuw kan gaan schakelen.